torsdag 14 oktober 2010

När går det över styr?

Sport kostar..o dom kostar olika,men högst på listan står väl
Hästar
Ishocky
Golf
O man har hört både det ena och det andra..som man iblnad bara skakar på huvudet åt och det är, det här med priser, drömma, hur mkt folk är giriga och satsa och lägger ut tusen tals kronor, men nånstanns måste det väl finnas en gräna, eller?!
Mamman som lever på dotterns dröm, har man sett ett par gg..kanse fick dom inte hålla på med hästar som mindre? hade inte råd?
Eller dom som läger åtskilliga pengar på träningar osv..utan att egentligen kanse ha matrialet?
Eller det värsta utav allt..dom som har pengar och kan köpa den super fina hästen och verkligen INTE kan rida, den har man oxå sett!
Vet inte om jag oxå har några över realistiska tankar, funderingar, jag känner mig rätt realistisk..jag VET att inte jag kommer kunna konkurrera i högre dressyr klasser eller 1.40 hoppning, men jag kanse kan göra det hemma..? Är jag orealistik då? Talar jag emot mig själv då?
Anser mig som en hobby ryttare med tävlings ambisition..och vet att jag hela tiden har mer o lära och vill bara lära mer!
När går det över styr? Berätta..
See you..

1 kommentar:

  1. Det finns ju egentligen inte någon gemensam gräns för alla då "det går över styr"... Allt går ju att tänja på. Men grundpelaren är ändå att så länge man gör saker för sin egen skull så är det ok. Jag tycker heller inte att det är fel att köpa den där färdiga,jättefina och alldeles vansinnigt dyra hästen även om man inte kan rida. Varför ska man inte kunna lära sig att rida på just denna fantastiska häst? och har man råd så varför inte?

    SvaraRadera