lördag 16 oktober 2010

Hemma igen, med tröst shopping!

Klockan ringer 05.30, -4 grader och lördag, vart är detta tävlnade kul nånstanns?
Jo, väl på plats..men ibland kan inte låta bli och ifrågasätta vad man håller på med!
20min sena från stallet, och inte direkt så att man kan köra in tid med en havrelåda baktill med dyr bar last..så väl på plats, som vi till ändå en början trodde det va helt ok i tiden med, visade sig snabbt va fel..nr 9 inne på banan och jag har nr 16, stressen börja en anning och triga igång och är den väl igång så har jag välddddigt svårt o tagga ner lika fort..så till en början lite hetsridningen innan jag tog mig liite samman och undra va fan jag höll på med?!
Men det räckte inte med liiite, väl inne så tappa jag både huvud och kropp vilket resultaera i slarviga vägar, dåliga ökningar och en fel galoppfattning, jaja..man kan inte få allt och hamna på en procent på 53.33% men jag är ändå hel nöjd med ritten trots omständigheter, här märkar man att man verkligen måste skaffa mer rutin!
Inte det bästa hittils, men iallfall bättre än sist..psst, jag va iallafall inte på sista plats när jag lämna tävlingen!
Nä, mer sugen..dax o kolla ny tävling, Södertälje ligger på intresse listan iallafall och jag lyckades "tröst" shoppa en sak till mig och en sak till hästen!
See you..

2 kommentarer:

  1. Åååå vad tråkigt. Men att klara av att genomföra själva ritten trots stress när man redan är nervös över själva tävlingsmomentet är en bragd :) Man måste ju faktiskt få göra fel och lite galet, ha lite missar i tid mm för att man ska kunna slappna av till nästa gång, för då kommer det att gå mycket bättre :)... När är nästa gång? Tyvärr blev ju KM inställt pga för få anmälningar :( Är du intresserad av Div3 till våren? Jag o Varre har våra planer om vi är hela då :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är juh nu man märker hur mkt man har o lära och att man måste skaffa rutin..hur lite tid man än har, att man kan komma till bra ridning iallfall!
    Absolut är jag intresserad av lag ridning, ojoj..vilken press jag fick över mig kände jag..har juh inte ens placerat min induviduellt, jaja..huvudsaken man har roligt!!

    SvaraRadera