onsdag 13 oktober 2010

En dag på hästkliniken

Hade räknat med ett snabbt besök, ev behandling på några veckor, en och annan medecin så skulle allt bli bra igen..det visade sig ganska snabbt vara fel!
Efter 3st saftiga resonemang av va det kunde vara så kände jag bara, så där ja..va cirkusen igång igen?!
Och helt maktlös känner man sig när man står där..
Röntgen av bak, en lös benbit höger bak och "nånting" vänster bakknä..det enda som snurra i mitt huvud just då och fortf är: Faaaan Faaan Faaan Helvetes Jävla Faaan Fann
Ser en dröm krossas, trodde det va hennes tur nu? varför hon...igen?
Och det enda jag kan göra är och bara stå och titta på..helt maktlös!
Utan några direkt alternativ till behandling än operation gör juh inte saken bättre, då precis vad FAN som helts kan hända och utgångs punkten..bra eller inte? Det finns inga svar på innan..Faaaaaannnnn!
Sprutad båda bak nu, vänta 3veckor, tillbaka och sen operation är väl utgångs läget just nu..och hoppas, hoppas, hoppas att allt går vägen, försöker stötta, men samtidigt är det väldigt svårt ochså då man även måste va realistisk..varför håller man på med detta?!

Mitt i allt elände så kunde vi inte låta bli och skratta lite åt stackars Casper som stod helt hjälplöst och fatta inte varför vi garva! Medan han ändå sväva på Rosa så gjordes det en tandkoll..så grädde på moset, vargtänder!
See you..

2 kommentarer:

  1. Kan inte läsa utan att börja gråta, vafan e grejen!?

    SvaraRadera
  2. Det där såg vi på tv i helgen på hoppptävlingarna, hästar som hade "öronskydd"... Både tjejerna och jag undrar varför och vad de är till för?

    SvaraRadera