tisdag 17 november 2009

När man är på toppen..

varför ser man alltid botten?
När allt går som på räls och man är på väg upp mot nästa trappsteg, så rasar hela trappan, varför?
Min häst har gått så j*vla bra ett bra tag nu och vi går sakta upp mot nya, svårare, mer krävande saker att göra..så himla nöjd att jag i förra veckan själv lyckades göra galoppombyten, va som ett barn på julafton! Fast det är inte det vi ska koncentrera oss på just nu, men försöker göra det ibland så det fortf ändå hålls färskt..men iallfall, min häst har i ca 2v tid varit mer än vanligt assss grinig, och from i tisdag börja det med att när jag skulle rida öppna i vänster varv så stanna han och vägra gå framåt, aldrig gjort förut, hmm..? Och mer o mer fårgetecken vart det, börja stanna till o från, sparka med väsnter bakben och börja backa..gick inte å få han framåt även med långa tyglar..?
Så efter lite hjärngympa, googlande och råd från div folk o vetrinärer ska jag nu börja med att prova o ge en mag o tarmkur, eftersom detta problem även uppstod förra året vid samma tidpunkt o fick då oxå en kur för det ändamålet, så börjar jag i den änden..blir det inte bättre, då är det bara att dra igång veterinär harvan, inte så kul alla gånger, men nödvändigt!!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar