fredag 6 november 2009

För vem hävdar man sig för..?!

Jag har alltid sagt så att det finns alltid nån som är snyggare, sötare, rikare, bättre på alla vis än en själv..men när man försöker hävda sig med nån av dom, för vems vinning skull..?
Jag är en sån som ofta jämnför mig själv med alla andra, ett stort svart moln ligger över mig när jag befinner mig i stallet..JAG är jätte nöjd med min häst, bara att få ha en hel häst är stort men va tycker dom andra som rider runt på sina fina Halvblod?! Värsta jag vet är när det är väldigt många i ridhuset samtidigt och det är klart deras hästar är finare för dom kostar mer än min och är ingen korsning så dom har inget emot sig, men jag får sån dålig känsla då, jag försöker rida mer än jag egentligen kan och det blir bara pannkaka av allt..koncentrar mig liksom inte på min ridning och va min häst behöver träna på utan sitter o sneglar på alla andra hur deras hästar ser ut o vad dom kan! Jag vill oxå ha en sån häst, men samtidigt vill jag inte sälja min o köpa en annnan för så mkt tid o pengar jag har lagt ner så är jag ändå nöjd, när jag är själv i ridhuset! Och blir det lättare bara för att man köper en häst för 50.000kr??
Nä, jag måste försöka jobba med mig själv o min häst och bara försöka vara nöjd som det är..finns inte många i stallet som har sett han innan jag kom till Brollsta heller som sett dom STORA framstegen som vi faktiskt gjort..! Men när man sitter på ryggen så känns det ibland som om det inte hänt nånting heller, lite svårt och se framstegen när man sitter på ryggen!=)
Men idag ska iallafall Sandra rida Hoffa så kan jag få se med egna ögon och bara beundra min hela häst o inte skälla, bli arg på han när han inte göra som jag vill måste försöka se dom där framstegen!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar