tisdag 2 april 2013

Två träningar jag inte berättat om..

först det som jag kallar den "nya träningen" ett lite annorlunda sätt som absolut inte är några konstigheter alls, jag får väldigt bra förklarat varför vi gör så, hur hästen jobbar, hur hästen är byggd osv osv nåt som jag aldrig annars får förklarat för mig!
Vi fortsatta där vi avsluta, vi båda var nöjda med skritt arbete och koncentrera oss mer på traven denna gång och helt plötsligt: Ser bra ut, då kan vi börja med och se om vi kan få han och trampa lite! Hej hej, stopp här nu...är inte det lite väl tidigt? Hur ska detta gå till..akta dig där bakom, han sparka!
Efter snabbt övervägande med mig själv så tänkte jag, kan det skada att prova?
Det var ingen talan om att springa bakom med långpisk, jag fick klara mig på egen hand! Jag insåg att det var skillnad på att göra det i en helt avslappnad form och få han förstå än när nån springer bakom med långpisk och ihop dragen hals..det gick sådär, han förstod inte riktig men jag jobbar vidare på det hemma, försöker ta tillvara på naturen så jag får en naturlig bjudning av sig själv!


                                          Film från första gången

Jag försöker hitta en kompletternade tränare som rider mjukt och avspänt är den röda tråden, länge har jag funderat, tittat runt och tänkt: Måste alla va utbildade tränare för att va bra? Måste alla ha en bokstav framför sitt namn?
Nej, tycker tävlings resultaten talar lite för sig själv, många bloggar nu för tiden där man får en uppfattning av personen, och man har även sett dom rida live!
Så jag bestämmde mig, en helt vanlig ryttare som rider mjukt och trevligt kom till mig, vi foka på delar ur LA:3 eftersom jag ska rida för laget på lördag(Jippie) vi var överens, ingen katastrof, han är stadig i formen, ska försöka visa lite tydligare lägningar, rida bra vägar och finslipa på detaljer, kändes skönt och höra!
Tyvärr lyckades jag inte flörta med mig filmman, men lite fredags mys i stolen-i-hörnan..tror vi det kan va nåt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar