tisdag 30 april 2013

Dom där 2sekunderna

vi ryttare letar efter, dag ut/dag in, månad in /månad ut, år ut/år på hästryggen, när man bara kan sväva på rosa moln i flera timmar, veckor efteråt och vi har fått lite mer hum om vilken känsla vi försöker leta efter!
Eftersom han stod i söndags så tog jag extra tid på mig i skritten och bestämmde mig för att hinner jag inte galoppera(innan hoppningen börja) så gör det inget
hellre ett bra pass än att hinna med alla gångarter!
Vi skulle ta det lungt men när dom känns så där extra fina så kan man inte låta bli att bara prova, sätta lite extra press och jäklar vad fin han var, vilka travlängningar jag fick till!
Jag hade suttit och kollat på världsstjärorna hela dagen på SVT play så insperationen var det inget fel på, rider man inte lite bättre med bra dressyr i ryggen?!
Dagens mål,
-Fram för skänkel, check!
-Avspänd, check!
-Stilla händer, check!
Flytta fram och tillbaka i skänkelvikning, flytta bak bena, öppna, sluta, öka skritten, tillbaka, hela tiden med på noterna.
I traven jobba jag på samma sätt, försöker följa ett mönster så han känner igen sig i det vi pysslar med och därifrån gå vidare med andra rörelser.

Så nu funderar jag på, vågar man låta han stå dagen innan tävling?
Kan det va ett framgångsrikt recept, då  är min plan för framridning
Skritta fram/lösgörande arbete 20min
Checka av trav och galoppen ca 15min med micro pauser i skritt, fram för skänkel, gör delar ur programet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar