tisdag 9 april 2013

Måndag= Hoppning

runt 3veckor sen jag var med och nu tänkte jag: Det är dax att släppa på allvaret en stund!
Han har varit trött en period nu och får lägga upp passen korta, intesiva, många skritt pauser eftersom han börjat svettas mer nu och står otäckad inne.

Det här med uppvärmning, framhoppning tycker Hoppe är helt onödigt han har aldrig förstått sig på det, kommer nog aldrig göra heller..släng upp det på 90cm så kan jag börja arbeta och anstränga mig litegran iallafall och varje gång försöker jag tala om för honom att det funkar inte så, man måste bli varm i kläderna först!
Längre in i passet, äntligen höjdes hindrerna och jag kände på han att han börja tycka det var kul nu, eget sug till hinderna..härlig känsla!
Han har en förmåga att bestämma vägen lite själv direkt efter hindrerna så börjar han svänga självmant vilket leder till lite halvdåliga och korta vägar..

                                        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar