onsdag 24 april 2013

Lördagens träning

då var jag iväg igen, "nya träningen" som jag säger, och ett mandoms prov: Helt på egen hand, men det gick bra, det lilla annorlunda tänket med steget längre tänk!

Vi fortsatte där vi avsluta, att man kan va glad över en lektion där man bara får skritta och dessutom betala 400kr..undra´t om jag nånsin hade tyckt det var kul?
Sist börja vi med att tänka, trampa! Jag har juh sett hur man gör, så det är väl inga konstigheter men oj, ska jag klara mig helt på egen hand? Då kommer det juh aldrig gå?
Och än har vi inte lyckats heller och det är väl tur det, hur kul hade det varit då(?)..två gånger så kan vi!
Jag har aldrig provat på eller lärt upp en häst detta tidigare heller så en del hänger på mig med, att få in rätt takt, hitta takten och ge rätt hjälper, det är väldigt kul att tanken på när vi lyckas och att jag har gjort det, lycka!
Tänk att jag kunde åstadkomma detta!
Tillväga gångssättet är att vi rider i liten öppna och därifrån minska, minska, minska takten och som med allt annat finns det tusen vägar till Rom!
Tycker det funkar bra men han blir väldigt frustrerad och börjar studsa när han undrar, vad sjutton vi ska göra eller håller på med! Och så är det i alla övningar med min häst då får vi micro pausa och börja om, hade jag fortsatt att köra på, hade jag haft en oridbar häst i slutet av passet och förmodligen en missnöjd ryttare.
Tips på fler övningar?

                                                    Såhär går det när man får vara täckesfri i lerig hage..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar