måndag 15 april 2013

På framridningen till Medelsvår klass!

Igår fick jag sitta på läktaren, service åt ryttare och kolla fina hästar!
Men jag blir lika förvånad där som på min egna framridning till LA klasser, folk har ingen koll på vart dom rider och det är nåt som jag stör mig på nåt fruktansvärt, kolla upp!
Folk håller på och rider in i varann och helt plötsligt börjar dom träna på högre rörelser än vad som ingår i  dagens program och det har jag alltid undrat över, är det för att ska visa att dagens klass är lätt för dom?

Ett och annat Big Name dyker upp på startlistan, vilket jag tycker är kul och se att dom kan befinna sig på "vanliga" tävlingar och inte bara i tv-rutan och man börjar ranka vilka som blir placerade, vem vinner!
Jag ser samma fenom i hundvärlden som hästvärlden, ett stort namn..har man extra poäng då!
Även fast man är realistisk på utsidan och säger, klart dom rider på samma principer, tror vi det?

Jag är helt övertygad om att min hund kommer gå liiite bättre om jag skickar in en handler, som själv är utbildad domare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar