torsdag 17 oktober 2013

Rond två: Husläkare

Det var samma sak hos akuten igår, böja, känna, klämma konstatera att det inte är nåt fel, skönt!
Fortsätt knapra alvedon får vi se vad det ger, hur ska jag kunna veta om det blir bättre eller sämre om jag hela tiden går på "smärtstillande"?

En inre inflamation kan va orsak, den kan ge med sig efter ett par veckor, jag var noga och påpeka att jag vill veta om det är nåt så vill jag veta det nu och åtgärda det eftersom jag är hästägare, rider 6dagar så vill jag inte dras med nåt i knä i flera veckor för att sedan få reda på att det faktiskt är nåt!

Nu börjar min egna utredning, vad händer om jag rör på mig mycket? Rider? Hur länge kan jag gå utan värktabletter?

3 kommentarer:

  1. ... Och det sitter verkligen i knät? Märkligt att de ordinerar Alvedon om de misstänker en inflammation i knät. Jag skulle välja ett antiinflammatoriskt medel , typ diklofenak.både smärtstillar och motverkar inflammationen. Finns receptfritt på vissa apotek. Krya ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag har rygg problem sen tidigare(dom fråga om ryggen) så har jag svårt att uttala mig om det..

      Radera
    2. Hittade lite tips.... http://www.teamfakta.se/content.asp?TitelID=316

      Jag får lätt problem kring knäna, det känns som om jag är "hönsbent"... Och med det menar jag att det känns som om knät går åt fel håll. Jag inser att jag ofta sitter med benen på en stol bredvid och få gröna med det andra benet i kors över. Med bara foten på stolen får jag en djävulsk belastning på knät då det hänger fritt i luften... Jösses vilket surr.... Tror dessvärre att knäproblem är rätt vanligt bland ryttare. Länken handlar om löparknän, men rätt intressant :-)

      Radera