måndag 28 oktober 2013

Det är ett faktum

att jag måste byta sadel, det är väl inte jätte akut att jag måste ha en ny imorgon men gärna så snart som möjligt eftersom det är konstaterat, för trång precis som jag börjat misstänka.

Jag var juh iväg i lördags och prova en Santa Cruz sadel, en kopia av Childric sadlar men till betydligt behagligare pris, sprilans nya för 13.900kr alt 14:900kr beronde på stoppning i sadel.
Tycker det var en trevlig sadel till ett bra pris!

Jag har lovat mig själv denna gång att verkligen prova massa olika sadlar som kan tänkas passa allt för att vi ska bli så nöjda som möjligt och inte bara köpa första-bästa för bekvämlighetens skull!
Hittils har jag provat 3st sadlar,
En childric från stallet, tyvärr ser jag fler minus än plus.
-Känslig för väder
-Priserna på dom
-Att dom måste justeras i läder osv, för dom pengarna man betalar tycker jag inte man ska behöva det
Plus:
- Bekväm

Santa cruz som jag prova i lördags, som sagt trevlig sadel t bra pris men det är svårt och hinna känna efter på bara ett par minuter, frågan är om jag upplevde den som att man kommer långt upp från hästen? Här kunde jag iallafall hitta fler plus än minus!

Igår prova jag en Connector sadel av en i stallet som jag ochså blivit rekomenderad, rätt "bufflig" sadel, gilla inte hur den såg ut(haha) men som sagt ska man köpa en sadel för över 20.000kr vill man ha "rätt" på alla viss, dock upplevde jag den ochså som om den "låg uppe på hästen" man kommer så långt ifrån hästen.
Här väger nog plus och minus lika, har nog inte riktig bildat mig en uppfattning av sadeln än.

Den största frågan nu är väl: Hur mycket är jag beredd på att lägga?
15tusen kronor är/var budgeten, men om jag hittar den "där" sadel, vill jag lägga dom pengarna då?
Då pratar vi om sadlar runt 16-25tusen kronor, galet mycket pengar!

Kanse ska prova en triss idag, och hoppas på tur?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar