torsdag 10 oktober 2013

Letar känslor

Det är helt galet hur snabbt man "tappar" ridningen, 1vecka borta och man känner sig som en nybörjare igen!
Innan jag åkte iväg hade jag fått bra snurr på hästen, vi var på väg upp ett trappsteg nu känns det mest som om vi lär känna om varann och jag försöker hitta rätt knappar för just den här hästen.
Jag letar frenetiskt och stressigt efter den rätta känslan eftersom jag ska starta årets sista tävling på söndag, kanse ska jag slappna av lite? 

Igår var det lektion, 2veckor sedan sist och jag vet inte men det känns som om det är nåt som inte är helt 100, väder? Päls? Tog fram rakapparaten i måndags, gav upp på 2sek, problemet är inte långpäls, utan tätt! 
Sadel? Ångest, länge sen jag hade koll, vet att den behöver stoppas
Allmänt tillståndet? Framskrittningen igår utomhus, tyckte jag att han verkade lite ömfotad igen, kanse det som gör att han inte går fram helt 100? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar