onsdag 6 februari 2013

Stressad situation

Ett steg tillbaka i min personliga utveckling men ibland får man väl va lite gnällig och lite less på livet?
Då kan det juh bara bli bättre!

Med en stillstående bil på verkstad nu i 2(?) veckor utan att hittat några fel så kom igår äntligen ett besked, tre alternativa fel med tre olika kostnader på detta, frågan är vilken del man börjar med?
Billigaste änaden att börja i startat på 3000-4000kr och då pratar vi på begagnat marknaden

Att jag nu varje gång jag behöver transportera mig med bil, börjar grina, klump i magen och väljer alla mindre vägar(där man kan köra 50km/t) till stallet och åker inget i onödan för att jag är livrädd att det ska hända igen! Är så koncentrerad när jag kör att jag nästan inte ser vad som händer runt omkring mig och får huvudvärk!
Hur jag ska komma till stallet idag, nu när det snöar för fullt är en gåta för mig? Orolig och ångest till max!

Byte av transport, ja..jag måste! Det finns inga andra alternativ med en fullvuxen häst och ett släp med lastkapacitet på 540kg tror jag tom den icke hästkunniga inte längre går på!
Hela tiden mal frågan, vad ska jag köpa? Till vilken peng?
Eftersom vi varit på G att byta bil har jag haft lite större möjlighet med val av transport men som jag känner just nu och med reperations kostnader på,ja vet vad? Så kommer bilen rulla ett tag till inom familjen, vilket begränsar mig igen..
Ska jag slå till på nåt som jag inte gillar alla funktioner? Största del handlar det om sadelkammarens placering och jag bestämt mig för sadelskåp, vilket gjort att en inbyggd sadelkammare känns "onödig"..men säljmarknaden är helt död, hur länge ska jag behöva stå med två transporter?

Trött på hästen som bara gör allt för att jävlas med en ibland känns det som..
Dom är juh värre än ungar, hur många gånger ska man behöva säga nej? Och få han förstå att livet är roligare om man är "snäll" och glad..gahh! Ibland blir jag bara trött på han..ge mig en snäll häst!
Nej, jag tror att min ovanstående situation bidrar till en lite mindre trevlig stund i stallet just nu..

Tur jag har mina hundar en stund med dom gör att jag glömmer allt, dom får mig på glatt humör igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar