tisdag 19 februari 2013

Hoppträning 18/2

Två gånger i rad har han nu känts lite trött och inte riktigt taggat till, kanse ska man börja tillsätta B-vitamin? Även fast jag inte tycker att det verkar som att han fäller, ingen mer mängd hår som borstas bort..
Jag tror att träningen från i lördags kan va stor del det var helt nya saker och han jobba verkligen med kroppen som inte är vant för oss därför lär jag honom stå i söndags..kanse skulle gått promenad, så här i efter hand..?!
Sista tiden har det blivit två dagars vila per vecka pga träningar tätt på varann och jag har tappat mitt annars rätt bra flyt på hur en ridvecka brukar se ut..måste styra upp det!
Idag fick jag även stopp på den röda oxern, gång på gång på gång..jag förstår inte, tveka jag omedvete? 
Han "hoppa" bommen framför och sen vart det tvärstopp precis framför hindret och jag får inte nån känsla av att det kommer ske, det verkar som det inte syns heller för alla vart lika förvånade..vad hände där? 




Vi fick hemläxa igen..
Vi i Sverige har bra hästar
Bra tränings möjligheter
Bra tävlings möjligheter
Så vad kvarstår?
Jo, vi ryttare..dåliga ryttare? Är det första man tänker, så är det inte..
Men ryttare med dålig kondition och vi alla nicka på huvudet!
Jag har börjat jobba med det, går promenad 2-4d/v i rask takt så jag får upp flåset detta ska sedan övergå i jogging såsmåningom..

..att göra plankan 5*15sek TVÅ gånger per dag till nästa träning
Någon som är duktig och följer ett tränings schema med såna här övningar? Streching?


1,5min/p dag..hmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar