måndag 4 februari 2013

Hade jag nåt på känn?

I lördags kväll när jag skulle kissa hundarna för natten, så fick jag nån känsla av att jag skulle gå med ut!
Annars så öppnar jag bara altan dörren så springer dom själva på tomten medans jag själv gör mig för natten..
Hade bestämt med grannen att vi skulle ta en prommis med hundarna genom sommarhagarna, söndag kl 11 sagt och gjort, samma runda som jag gick dagen innan!

Helt plötsligt säger L, men vad fan är det där..blod?! Va..vart? 
Tittar ett par meter till vänster om mig och där möts jag av en stor fläck blod/blodstänk, hårtussar, inälvor, nå kroppsknotor(?)..ähh, men okej..helt övertygad om att detta inte var där igår! 
Hur kunde jag missat detta igår? Nalle sprang runt med en hårtuss han vägra släppa, han blir juh som tokig på vilt men inte så pass att man inte kan kontrollera han..han borde juh ha reagerat på detta igår då? 
Vi försökte följa det lilla spår som fanns, att det var släppat ut från hagen till vägkanten och precis där är alla spår borta, vart har resten av djuret tagit vägen? Inte ett enda spår efter det, många kliningar i huvudet!

Eftersom jag har tillgång till kunnt folk i stallet var jag tvungen och fråga om detta jag skulle inte oroa mig, det förekom rätt ofta att räv tar rådjur..ändå kan jag inte sluta tänka på det otänkbara!

Ibland blir jag fascinerad över vår egen känsla hade jag det på känn, varför skulle jag annars gått med hundarna ut?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar