torsdag 21 februari 2013

Hur ska jag göra mig förstod?

Ringer och ber om en matlåda och ännu snällare ber jag om, snälla kan du svänga förbi affären och köpa
Blodpudding & bacon, dagens middag
Mjölk, den är slut
Och förresten..bröd ochså, det var ochså slut
Och jag måste ha en förklaring till varför DU måste göra det för att själv slippa dåligt samvete för att jag fråga efter en tjänst!
Ska det vara så här?

Meeen nu får du lugna ner dig! Va svaret i andra ändan..
TRE, oki fyra saker bad jag om ochså var min dag förstörd för resten av dagen, hade jag inte suttit på jobbet hade jag börjat tjura det var inte långt ifrån..
Ska det vara så här?

Jag blir arg, ledsen, frusterad, förvirrad..hur ska jag göra, vägen ditåt? Eller fortsätta vägen?
Det känns som om nåt måste hända, en flytta kanse skulle göra gott för själen?
Eftersom jag ändå bara snackar annars!


OBS:
Jag har filat på detta inlägg en stund och skrev i stundens hetta,när jag fick min matlåda så var inte pokerfacet påkopplat och ville inte dra igång disskutionen här på jobbet eftersom tårarna låg precis bakom hinnan.
Jag hade uppfattats som hetsig, ser fortfarande ut som ett stort ?..vet inte, ska man gå över till demens nivå eller, dagis kanse?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar