tisdag 6 mars 2012

Skräckens dag!

i det vita sterila rummet med ett ljus som bländer än så fort man sätter sig i stolen, med lätt illamående och ont i magen, 15,30 är det dax..
Tandläkaren!
Tror jag hellre befinner mig i ett terrarium med en Anaconda än i tandläkar stolen..som jag flängt runt i dessa stolar för att hitta rätt, provat med olika metoder..nu har jag en schysst tandis som är tålmodig och försiktig och vet hur mkt jag hatar att sätta mig där..
Trots snart 26år gammal så kan tårarna falla över en tandläkar stol, någon mer som har skräck?
Det jag avskyr mest, innan jag börja med bedövning är "hackandet" m borrarna i tänderna, ljudet från dom och för att inte tala om "bända up käften" grejen, panik!
Var orolig ett tag att jag hade fått hål då det illa till i vissa tänder och gjorde ont när jag åt vissa saker..det har gått över, frågan är..är jag safe?
Håller alla tummar o tår!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig! Vet precis hur du känner har det!! Men klarar jag av det, så gör du!! Tänk på att jag bet tandläkaren så att han fick sy 2 stygn!! Och det står i min journal!!

    Kram

    SvaraRadera