lördag 2 april 2011

Så vart det lördagkväll

och dagen har som vanligt rusit iväg, morgonen bestod av bakning, fika/frukost/lunch med mamma och sedan stallet Allt är ni gjort inför morgondagen, födelsedagsfika för oss båda och ca 30pers väntas..hmm, undrar vart alla ska få plats? Men har försökt ordna 2st "sittningar"..det ordnar sig alltid! För en gångs skull har jag bjudit in lite folk, släktingar som inte brukar höra till vanligheten och som jag sällan träffar så kände att det var dax och jag eventuellt får jag ett väldigt förväntansfullt möte, tjejen som jag för ca 10-12år sedan spenderade en sommar med som många rolig minnen finns kvar..dagen på Gröna lund, herregud! Det är lite nervöst..vad ska jag säga? Hur ska jag bete mig? Det är bara och va sig själv..jo, men ni vet själva hur det är..nån ni inte sett på 10år, vet man hur man reagerar då? Med tanke på att jag inte ens kände igen hennes syrra, här i sommaras när jag besökte min farmor och hjärnan gick på hög varv och jag undra: Vem sjutton är tjejen? Vem tillhör hon? Efter att frågat syrran så kände jag mig som en Idiot efteråt, sa knappt hej och jag hade inte en anning om vem hon var..pinsamt! Om man ska besöka sängen, första gästerna dyker in vid 12 rycket imo!

2 kommentarer:

  1. Spännande! Hoppas ni får det trevligt! Men nu blir jag ju nyfiken, vem är hon med stort H? ;)

    SvaraRadera
  2. Min faster´s man´s dotter..

    SvaraRadera