tisdag 26 april 2011

Gårdagens tävling

den stora utmaningen, att klara allt själv..utan en kompis/hästskötare med sig, hur skulle detta gå?!
Lasta själv
Träns i transport(tidgiare orosmoment från min sida, varför? Inget svar på det)
Lasta ur på plats själv(även detta orosmoment)
Sadla
Hålla koll vem som är inne på banan
När är det min tur?
Hur ser han ut på framridningen?
Är det bra?
Med lite nervos i magen med enbart en karl med som "hästskötare" så tycker jag det gick super, slappa köra iallfall..och allt gick som det skulle
En bra plan
Åka i tid
Va där i tid
"Slappa" runt lite på platsen
Lugn ryttare även på plats
Och, skulle göra mitt bästa!
Och hela vägen klaffa det, med lite nervos vid urlastning och sadling men när det var klart..då var det bara och rida!
Och för en gångs skull, så var jag kanse även liite tidig..men, med många små skritt pauser då jag valde att rida fram ute så var det ett lyckat koncepet och jag va lugn hela tiden..och såhär i efterhand kom jag på nu, jag struna i att kolla på alla andra med sina "fina hästar" jag hade minst lika fin och det skulle jag bevisa!
Han va sååå fin på framridningen och väl inne i ridhuset börja han stirra lite och jag tyckte jag parera bra..lugn, låga händer, ställa ifrån och bara lung rida förbi..och klockan ringde, nu gällde det
Eftersom jag vet vad som brister i vår ridning så satsa jag på att rida noga/hålla ut vägarna och se tydligt visa vart jag skulle
Andra serpentinen i början vart inte alls bra men lyckades rädda den på slutet
Och allt flöt på men, samma sak hände som i Djursholm
Avbrott i höger galopp, nästan exakt samma ställen, 2gg tillochmed..och iochmed det så blir det lite slängtrav och dålig ny fattning, dåliga vägar..så det tar jag på mig!
Mellantraven och mellangaloppen är vårt svåra och även fast jag tycker att jag rider på..vindhastigheten öksar iallfall, så får jag nästan samma sak..
Ta ut mer
Ingen skillnad
Så nu mina damer och herre, nu ska jag i 2veckors tid inför nästan tävling bara träna mellangångarter, tips på övningar? Vad jag kan göra?
Nu ska det hända nåt!
Annars är jag super super nöjd med min egna ritt och det är första gången jag säger detta: Jag trodde jag faktiskt skulle få mer än 58.97% men enligt rykten och mig själv, snål och väldigt hård domare..
Hon kanse hade sina MSV-ekipage kvar i huvudet sedan dagen innan och sitta o glo på en LB:1 då..;)
Och återigen GULD stjärna till min häst som står helt still i transporten en hel/halv dag och dom som vart med mig från början..vet att jag STÅTT en heldag utanför transporten och FÖRSÖKT få in han!!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar