måndag 18 april 2011

Det gick Ok trots allt

först var jag skit besviken men Carro(hästskötaren) va snabb med att förbättra på själv förtroendet, det va jhu jätte bra..! Jätte bra..?! Skämt eller..men vart eftersom tiden gick så vart jag mer och mer nöjd, jag hade juh faktiskt några saker som va bra och framför allt som jag tyckt vart mest jobbit, formen. Han har varit som en klockvisare o en gamal Mora klocka, men nu börjar det bli riktig stadigt..tillofrån! Vid ankomst och registrering så var ekipage 8 inne på banan, vilket va ganska exakt 8st i timmen, så tyckte jag hade "rätt gott om tid" starta som nr 16 så toabesök och kolla på ett ekipage sen begav vi oss mot transporten och när vi kliver utanför dörrarna på anläggningen så är ekipage 12 inne på banan, hur fan gick det till? Va juh inga strykningar och redan där är mitt lugn borta och super stressen sätter in, spelar ingen roll vad man säger till mig dåm jag kan inte finna nån ro..skit oxå, visste redan jag satt upp att detta kommer bli skit dålig ridning? Vid framridningen, Linda Berggren..ojoj, du måste in..du ska in i collectingring om 10min..tack för den, men tror inte hon behövde upplysa om det! Oki, in och genast igång i trav och med skit dålig ridning stressat och en hård hand så synka vi inte alls som jag hade hoppats efter ett tag så inser jag, va fan..skärp dig! Lite oangagerat skritter jag runt, försöker andas och få ner han i formen så går vi in i colletingring, men nåt hände på vägen? Helt plötsligt svara han knappt framåt och bara dör..jag blir nästan lite chock och vet knappt vad jag ska göra?! Det har ALDRIG hänt tidigare, ok han kan va seg..men helt död! Och inne på banan så är det precis som om bensinen precis tog slut, tillbaka på ridskolan kändes det som..usch! Skänklar, skänklar och inget händer..verkligen ingeting..samtidigt va det lite tråkigt att han vart så, men nån gång ska väl va den först på det med..och trots att det var stressat och seeeg ritt så var det ändå ok presterat med tanke på dom förutsätnignar vi fick, bättre lycka nästa gång som jag brukar säga! Avanmäld och omanmäld till Botkyrka nästa helg, måndag..ska rida för laget igen..då jäklar, revanch! See you... En nöjd Hoppe hemma igen!

1 kommentar:

  1. Hoppe är trots allt en häst, gud bevars.....Men klappa på honom från mig. Och du, det BLIR bara bättre! Och med en ny liten vit lurvig hund, så kommer det att bli super!! Kram

    SvaraRadera