fredag 8 april 2011

Oj, vad bra det gick

när motivationen, insperationen och förväntningar ligger på botten då går det som bäst och gnistan tänds igen, love it! Samtidigt som jag såg fram emot lektionen, lite..så ville min kropp bara dra sig till sängen för en tupplur, oj vad trött jag var.. Och jag kan inte sluta tjata om det, min "nya ryttarkänsla"..när jag kan behålla lugnet mycket mycket än förr när det händer nåt, va väl ingen som missa blåsten igår? Ibland undra man ifall riddhuset skulle förvandlas till ett "mycket öppet och ljus ridhus", jäkla alltså och Hoffi reagera ganska starkt ibland på det men jag kunde lungt takla "hoppen, skutten" hade det varit för 1år sen..då hade jag blivit arg, varför? För att han inte gick där jag ville..ja, ibland undra man hur man tänker? Han gick juh där när jag meddela, "behöver ej va rädd" känslan, va lugn och försökte ställa ifrån, lilla älskade häst..ibland tror jag att jag drömmer? Är det där verkligen min häst? Men ack såååå kul det är!!! Mellantrav, herregud att det ska va så svårt..undra va "mina" tidigare mellantrav varit för nåt..? Enbart vind i håret..haha! Jag får juh alltid dåligt på det på tävlingar,men eftersom han inte riktig orkar så väljer jag att rida försiktigt och behålla formen..men man måste juh våga för att vinna oxå! Så södertälje, där ska jag öka poängen! Träna, träna, träna.. I övrigt kände jag att formen va mycket bättre, bättre igång och avsättningar..sååå kul! See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar