onsdag 20 april 2011

Det goda som inte har nåt ont med sig!

brukar det väl heta..?!
Fast just nu ser jag inte ont med det, får ofrivilligt lägga ner hundkarriären ett tag..tills?!
Ja, till jag är själv och bestämmer helt själv el nåt..får man hata relationer ibland? Får man önska att man lever själv ibland?!
När man inte har samma åsikter och uppväxta i två helt skilda världar, ena med massa djur andra utan då blir det svår och speciellt för mig som älskar det!
Det låter taskigt och säga, men ni andra som håller på med avel och utställning förstår nog mig när jag säger, att jag inte kan "spara" på hundar som jag inte har "nån anvädning" av..Fralla, som skulle bli min nya utställnings hund fick bara 1 sten..ja, 1kula och därmed "obrukbar"
Såklart älskar jag denna hund och han tillför många skratt varje dag, han är 1 hund fast som 4st samtidigt ändå, ja ni förstår nog, hela Alfabetet plus alla siffror har han!:)
Men det finns fler som gillar honom i vår umgänges krets så ett altetnativ jag har, är att "ge" honom till nån av dom..från början fick jag inte ta hem honom nu får jag inte ge bort honom!
Och Bullen som är min utställnings hund..ja han är juh redan Champion i Sverige, så finns juh inte så mycket mer och hämta mer!
Och Nalle hunden som väger det dubbla, 13pannor..ja, finns väl inte så mycket mer o säga!
Och det jag blir mest ledsen över är att, man blir kallad djursamlare..3st hundar och en häst..är det djursamlare?!
Då tycker jag man fan har helt fel uppfattning på saker och ting i livet!
En hund till= Ett problem till..det är så slutsatsen är, dock inte för min del! Och jag "accepterar" inte den "ursäkten" heller..blir bara ledsen av det!
Men life is hard och nångång..då jag bestämmer själv!

2 kommentarer:

  1. Nej va tråkigt gumman att han bara har "en" sten.. Och jag förstår precis hur du menar. Ibland "suger" det när man inte får bestämma själv, för att man är två och tycker helt olika.

    SvaraRadera
  2. Att ha en hund, är "jobbigare" än att ha 2! Att ha 3 hundar spelar ingen större roll, än att ha 4! Vet vem som vill Ha Frallan, men "lill tok" kan vara kavar hos er oxå!han tar ingen större plats, och är faktiskt älskad för den han är! Vi tar resten i påsk......

    SvaraRadera