onsdag 2 juni 2010

Trivs bland hästskit o lukt

erbjudandet om att åka ut på sjön idag efter jobbet, hur kan det va lockande när man kan va i stallet bland hästlukt, hästskit och trevliga vänner?!
Nä, jag är inte avundsjuk...aaa, lite då kanse!=)
Satt 15min på rasten utanför i damm moln och solen den hetta som om jag skulle befinna mig i ett lite exotiskare land, mne tänka sig..att det faktiskt va Sverige!
Får kanse erkänna även för mig själv..att jag ÖNSKAR att det va betesläpp för min häst del, men icke..det är hela 1mån kvar dit så det är bara fortsätta svettas!
Igår skulle min häst äntligen få en välbehövt uteritt, känns som om jag nästan glömt bort vad det är..ridhus nörd på HÖG nivå och trodde det skulle uppskattas, jo det gjorde det väl till en början..skritta en runda genom skogen så han va framskrittad ordentligt innan jag tog min an ängen o den härliga galoppen! Visst, gick knappt o få fram han i trav, haha..tror vädret tar väldigt mkt på dom nu vid detta väder, vet juh själv hur man blir! Så kanse gör ett nytt försöka idag för lite skoj ridning!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar