torsdag 10 juni 2010

Skatteåterbäring, ja tack!

med en förhoppning varje gång man loggat in på sin bank för att se om kassan har fyllts på, så ännnnntligen!
Igår verkar dom ha trillat in..dock så kom dom lagom tills man egentligen måste köpa nya framdäck till bilen, inte kul att lägga dom på
Eller betala mina dressyrlektioner som är kvar resten av månaden
Säger det, så fort man får ett klir in så klangar dom ut lika fort!
Torsdag och äntligen dax för dressyr igen, jag börjar mer o mer inse att det är min grej att jag nu tom funderar på o sälja min hoppsadel..för nån hoppkärriär, nä inte med mig i sadlen iallafall,vill nån annan hoppa,varsågod..häst till förfogande!=)
Igår hade jag en väldigt bra ridpass så efter ca 20min effektiv ridninge kändes det så bra så jag avsluta faktist..dock hade jag varit ute innan o skritta runt våran äng, vi har haft uteritt vecka och det har varit mer än behövligt..det är kanse inte så kul o se fyra väggar vart man än går, 7dag/veckan..
Idag så har Linda varit en super Linda, har bakat till killarna på jobbet här..så 13-rasten blir fika på mitt kontor!=)
Snart fredag, snart..håll ut!
See you..Ps, om man har filmet med videokamra och vill lägga upp det på nätet, hur gör man? Hur får jag det från videokamran till datan överhuvudtaget? Ds

1 kommentar:

  1. Jag lägger upp en del filmer. Ibland filmar jag via min IPhone och ibland med videokameran. Så här gör jag: Sätter in sladden från videokameran/IPhonen i datorn, öppnar explorer. Letar upp vilken utgån kameran finns på och sedan sparar jag ned filerna på håddisken. Sen är det ganska enkelt att lägga till på FB, samma som bilderna. Viktigt är att filma kortare snuttar, annars blir filerna för tunga och tar alldeles för lång tid att lägga upp. Lycka till!

    SvaraRadera