onsdag 10 februari 2010

På nya vägar..

Jag är en sån person ofta lever samma liv hela tiden, prova nya saker?! Nä, varför göra det när man kör på nåt som funkar liksom!
Men iallafall..en tjej i stallet lyckades övertala mig att prova en av hennes tränare, bara för att liksom prova, få lite nytänk, tänkte precis samma sak där..har juh en bra tränare som jag gillar, varför prova en ny?! Men..jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det, jag börjar förstå vad ridning går ut på, hur en harmonisk häst är, hur en mjuk ryttare ska vara!=)
Sån ångest..hur förklara man för nån att man gillar den och inte är dålig på det den gör, men kanse inte passar min stil?! Eller ska man bara ta smällen och säga precis som det är, även fast det kan låta lite halvt elakt?
Och det roligaste av allt..den som ska va lite besewiser,håller sig på sin kant, "kan allt ryttaren" i stallet, hör o häpna..tillochmed hon, HON tyckte att det såg väldigt bra ut igår och föredrog gårdagens ridning, så det va väldigt roligt o höra!
Nä, man kanse ska börja ta försig av dom olika vägarna..våga prova!
See you..

1 kommentar:

  1. Det där med att byta tränare är något som tränarna lever med varje dag. Men jag tror att ärlighet varar längst. Berätta att du vill ta en paus och prova en annan tränare. Om du inte gör en stor sak av det hela blir det inte det heller... Jag tyckte det kändes obehagligt att byta hovslagare, men jag sa som det var. Jag vill kunna planera in bättre än att ringa 1-2 veckor innan nästa skotid, få en faktura och framförallt ha samma hovslagare till båda pållarna. Det är ju för mig det ska fungera. Det är så dyrt med hästar att man måste få kosta på sig att ställa egna krav. Men man behöver för den sakens skull inte bli osams med människor. Gör det som känns rätt för dig.
    Good luck! :)

    SvaraRadera