torsdag 25 februari 2010

1mån sen skilsmässan


från cigaretterna hör o häpna, Linda har inte rökt..tjoho, så nöjd över mig själv.
Jag har varit HELT rökfri i en hel månad nu, trodde jag aldrig om mig själv..jo visst, ska juh inte rop Hej förrens man kommit över ån, mig för egen del är det ett stort framsteg.
Kommer säkret åka på större pröviningar framöver, det sjuka är att jag har nästan aldrig varit sugen, känns sug, el när nån stor brevid mig o röker..känner bara hur illa det luktar och jäkla äckligt det skulle va o bara ta ett bloss, många gånger jag tänkte att jag ska ta ett bloss bara för att försäkra mig om att det fortfarande är äckligt..men NEJ, har jag varit helt rökfri så länge, varför förstöra det då..då måste jag börja omräkningen!=)
I övrigt är mitt liv inte riktig som jag vill just nu, men det är juh som en berg o dal bana..man ska väl inte alltid va nöjd?!
See you..

2 kommentarer:

  1. Det är en bergodalbana. Ju äldre man blir, desto mer får man va med om. det som inte dödar en, härdar en. Viktigt att inte ta några förhastade beslut i när bergodalbanan befinner sig längst ned i dalen eller högst upp på berget så att säga. Kom igen nu, det löser sig, vad det än är! Efter regn kommer solsken. Det blir ljusare och ljusare ute. Snart kan man rida ut efter jobbet när det är ljust. Snart kan man rida i T-shirt. Snart slipper man bära vattenhinkar för att det fryst i stallet. Du är RÖKFRI och kommer därmed inte att dö i KOL. Bara det är en lycka!

    SvaraRadera
  2. Men vad duktig du har varit! :) Håller förövrigt med Pia i kommentaren ovan :).. Håll ut så kommer solen snart!

    SvaraRadera