fredag 26 februari 2010

Ett liv i lyx!


Näru..inte här inte!
Ibland kan man inte undgå o drömma om hur mkt man kan göra om man inte skulle ha häst, frågan är bara om man blir nöjd med sitt liv då..?!
Igår på börja vi disskution om hur mkt pengar det kosta och man är juh medveten om att det är MYCKET pengar, men på nåt sätt så försöker vi mörka det..förrens man börja plocka fram räknemaskin och börjar knappa, HELT SJUKA SUMMOR!
Så mkt pengar vi lägger ner på våra hästar, träningar, skoning, försäkring, utrustning, resor skulle vi kunna befinna oss i Thailand 2v/per månad..konstigt nog vill vi inte det!?
Halva min lön går åt till hästeriet och varje månad är det samma visa..kommer jag klara denna månad oxå, det är ett stressmoment varje gång och thailands resorna är som bortblåsta så fort man svänger upp på stallplan!
Ett exempel på pris:
Stallhyra: 4600:-, relativt nybyggt stall, ridbana, ridhus
Skoning: 1100Kr var 8:e vecka, och då är det inte ens guldskor=/
Försäkring: 300Kr/mån
Träning: 1000Kr/mån
Och detta ska då även tas gånger 12mån..puhh, vill inte ens tänka tanken men som vanligt så är man nyfiken i en strut och plockar åter fram miniräknare..låt se, häng kvar..
77400Kr/år och då är inte oförutsäda utgifter inräknade, vetrinnär, vaccinationer osv, osv.
Mmmm..drömmer mig bort ett tag!
See you..

4 kommentarer:

  1. haha... ja tänk hur mycket pengar man lägger ut på hästarna... Tur att det inte är guldskor, då skulle skorna behövas att bytas betydligt oftare ;)

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, men du glömde den största utgiften, tillbehören.... ;)

    SvaraRadera
  3. Då kan jag trösta dig direkt, med att berätta en sak...under mina två första hästlösa månader så pank har jag aldrig varit, nu har man ju tid att göra saker och det kostar oxå pengar./Frida

    SvaraRadera
  4. Frida... Hur skönt lät inte där? :D tråkigt att du är utan pålle(?)

    SvaraRadera