fredag 18 december 2009

Taggad igen..!

har varit i en liten svacka när det gäller ridning, har inte riktig så bra som jag hade hoppats på..men nu är vi på gång igen, har juh inte tränat på ett tag pga av vissa omständigheter..men igår va det dax och det gick super i slutet som alltid!
Det är då jag på nåt underligt sätt börjat lugna ner mig och verkligen RIDER, jag vill för mkt för fort och är till en ganska hård i hand och mest flaxar runt uppe på hästryggen, men så händer nåt..är som att jag lägger om stratigein när inte det funkar o mjuknar och då funkar det super, måste jobba med mig själv där..att va lung o tålmodig från början, resten kommer!
Hade även lite coach talk med min tränare..har juh varit lite i valet o kvalet sälja vs inte sälja, pga av olika anledningar:
Vill jag enbart rida på lätt nivå?
Är det en häst för mig?
Är jag tillräckligt bra för att köpa en finare häst?
Så kom tårarna..o det är lätt o prata om när man sitter hemma, jobbet el varsomhelst förutom i stallet, blir så påtagligt då..jag är överlycklig bara jag har en hel häst som jag aldrig haft förut, har aldrig kommit så här långt med egen häst, jag har liksom kommit ut på en tävling, trodde jag aldrig jag skulle få uppleva! Och så mkt tid, pengar, svett, blod o tårar man lagt ner på sin häst o sen helt plötsligt kan det va borta på en dag..funderar, funderar?? Ändå inte aktuellt i dagsläget, men måste juh tänka framåt..nu siktar vi på LB till nästa år! Och det kommer bli många tårar, pengar, tid och mkt jobb dit!
Snart är det hemgång..och stallet väntar, tänkte ta en härlig uteritt i solsken o gnistrande snötäcke!
See you..

5 kommentarer:

  1. *ger en stor kram*
    Du kommer hitta rätt väg snart. Och den kommer leda dig i rätt riktning.. Kramar

    SvaraRadera
  2. Du som har en så fantastisk häst Linda, ni måste bara hitta varnadra, han är ju en riktig pärla, på de bilder jag har sett så ser han helt fantastisk ut, du har gjort ett grymt jobb, det var inte längesen du inte kunde få honom att gå med dig från och till hagen, kör hårt och pausa ofta!!!/Frida

    SvaraRadera
  3. Vill önska er alla en GOD JUL och ett Gott Nytt År!!!!! Kram från Gunilla

    SvaraRadera
  4. O tack alla!
    Det gäller bara o kämpa, kämpa, kämpa..blod, svett o tårar, men det är det värt sen!
    Men ibland känns allt jobb man lagt ner helt bortblåst, men nu har jag fått nya krafter!
    God jul o gott nytt år!=)

    SvaraRadera
  5. Hejja Lindus! ;)

    Kram!

    SvaraRadera