tisdag 8 december 2009

Liten har blivit stor!

Så var det dax för Casper(Sandras häst) att börja på öppna förskolan på riktig denna gång!
Har juh tagit åt mig ären, eller är det, det..?!
Att hjälpa Sandra med detta lila projekt..kan väl säga att ingen av har gjort detta förut men sitter o läser böckerna i stallet och använder vårt sunda hästförnute, vilket jag tror vi kommer långt på!
Har juh hängt på han innan, fast kanse inte så där väldigt mkt enligt min menning men han är så himla cool..man kan slänga på va som helst, dinklar stigbyglar och han rör inte ens en fena för dom, så Sandra kände på sig att nu var det dax för att ta nästa steg.
Så igår..då var det dax, premiärturen på Casper...el tur o tur, nåt varv i lite halvstaplande skritt runt i ridhuset, tjoho! Och hur duktig som helst..undra om han ens fatta vad som hände!?
Jag fösöker hjälpa henne så gott jag kan både tidsmässigt och hästmässigt, vet juh lite grann va man bör o inte bör göra eftersom jag själv har varit med unghäst från början själv och skulle jag få chansen igen så skulle jag va mkt hårdare och inte köra med godistricket när dom är små som mutor osv, det är nåt jag ångrar men som man oftas inte tänker på när man väl står där med sin gulliga lilla häst..men, alla gör juh på sitt sätt! Men det är svårt å lära en gammal hund sitta?!
Men det är kul o va med o hjälpa till..gör juh det för Sandras skull börjar verkligen lida med henne, inte få rida, utvecklas osv osv..men snart Sandra, snart är du på G igen! Denna väntan väntan o väntan...o väntan..
See you...

1 kommentar: