fredag 14 mars 2014

Imponerade på mig själv!

ni vet igår, jag skulle laga mat..vart lite lat ett tag och tänkte göra det lätt för mig, köp-mat.
Jag tog mig i kragen, hemmagjorda köttbullar, makaroner, hemmagjord gräddsås som inte alls vart lika som H´s. Varför finns det vissa saker bara en person kan göra för att det ska smaka bra?
Smaka av, för mycket fond, späde ut med soja, för mycket soja i med lite mer fond och sådär höll jag och ni vet juh..juh mer man mixrar dessto sämre blir det!
Hittade ett mellan ting och sen fick den va men smakade mycket bättre till middagen, bunkra upp med senap och ketchup iallfall;)
Det räckte så jag kunde slänga ihop till hemmagjorda burgare ikväll med, lovely!


Varje dag med solsken, plusgrader, Vår så inser jag hur mycket jag börjar älska det, uppskattar det. Innan har jag inte tänkt så mycket på det eftersom jag ändå aldrig hinner "känna av" årstiderna.
Antingen sitter jag inne på jobbet eller är i stallet, när ska jag hinna?
Men ni vet, min sten i "slänten", där sitter jag mig på 13-rasten, 10-15 minuter varje dag och insuper enerig, D-vitamin i det vackra vädet omringad av mina hundar som njuer precis lika mycket!
Idag hade varit en perfekt dag med trädgårdsarbete, hundbad men istället åker jag och stänger in mig i en lokal för att lyssna på högre uppsatta, det är Kick-off med jobbet.

Tills vidare, ha en skön dag, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar