fredag 5 oktober 2012

Vila sig i form!

När det inte finns några förväntningar, då går det som bäst!
Igår var det lektion, första på 2veckor och endast igång sen i söndags.
Upplägget var: Lösgörande LA rörelser och sedan repa programet en gång, det var ett tag sedan jag red det, märkbart..vart lite osäker på programmet men det var rätt det jag tänkte, varför kan man inte bara lita på det?
Hoppas det inte händer imorgon, vet juh att det krävs lite mer och är inte lika säker som i en LB-klass, övning ger färdighet!
Mitt problem sitter i vänster sida, min svaga sida..ibland så blir jag lutande till vänster, vet inte om jag försöker kompensera upp min värk i höger sida? Och min vänster skänkel åker lätt upp så jag blir lite knipig med vänster knä även vänster tygel är ostabil, jag måste hitta ett jämt stöd där! För nåt varv hitta jag det men att helt plötsligt ändra nåt vet ni juh påverkar hästen så det kändes som om jag red med handbromsen i hela tiden, men det ska vi råda bot på!
Inför starten imorgon ska jag inte ha för höga förväntningar och jag kommer inte rida på för kung och fosterland, safear lite och hoppas på det bästa!

                                                               Fina hästen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar