tisdag 2 oktober 2012

Hur gör Linda?

Min häst har varit ofräsch ett par dagar förra veckan, varm i benet & hoven till och från, vila och nån promenad då och då fick räcke och jag vart inte klokare, inga sår eller svullnader som kunde leda oss nån vart heller! Ska jag prova rida ändå?
I söndags verkade han okej, så jag prova en tur ute på grusvägarna, trava några meter här och där, allt verka ok och igår hade inga tendenser på ofräsch kommit tillbaka, samma tur som i söndags + 4st varv i trav åt vadera håll på ridbanan..allt verka ok!
Planen för veckan ser ut följande
Idag: Joggning
Onsdag: Vila
Torsd: Jogga, lite mer dressyrarbete
Fredag: Träning för tränare, lugn
Lördag: Tävling
Jag var helt övertygad om att jag hade anmält till en LB:2 tills jag kollar idag, LA:3...fffffan! Känns inte som nån ultimat uppläggning, att gå ut i en LA, det finns EN (tror jag det var) plats kvar i LB:2 ..om jag gör ett klassbyte
Blir det som en efteranmälning då? Som jag får pröjsa extra för..
Eller så rider jag en LA med mindre förutsättningar?


Hur gör man? Hur vet man om man gör rätt eller fel?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar