måndag 29 oktober 2012

Hur går det här?!

Just nu går det sådär med allt i mitt liv just nu känns det som..det som inte dödar härdar, tror jag i sann bemärkelse får känna på det nu!

Igår var årets sista tävling måste erkänna att det var blandade känslor..samtidigt som jag hade lust, hade jag inte..varför vet jag inte? Inte hade tränat ordentligt?
Jag är en riktig tänkar person, har alltid minst 2st extra planer och jag tänker på allt som KAN hända, hela tiden så nästan att jag tappar tagget och koncentrationen..
Rädd för att det skulle va halt!
Att vägbygget genom stan skulle sätta kämpar i hjulet pga..vad som helst!
Att jag skulle ta fel avfart...igen..
Hur jag skulle klara mig på "egen" hand!
Hur skulle jag få på lindorna bak?!
Tänk om jag hade glömt och ta fram nåt som jag behövde!
Ja, jag tänker på allt förutom tävling..

Redan när jag skulle hämta in hästen fick jag en konstig känsla, han stod helt blixtstilla och ville inte ens komma in, märkligt för att va min häst!
Och när han väl börjar ta sina första steg in så fick jag det bekräftat..varje steg han tog där i knögliga hagen sa bara: Ajajaj..fan! Och även på plan rak mark så var nåt fel..?
Lät han stå en stund och mumsa i sig lite mat och sedan börja jag kolla igenom hästen
- Svullet framben, insida
- Spricka vid ballen, insida..som att kan slagit på sig själv
- Feber variera mellan 39-38,6
Jag som är jätte dålig på sjukvård hos häst har med hjälp genom mina snälla stallkamrater fått instruktioner i hur jag ska göra och värmen och svullnaden sitter precis ovanför kotan vilket gav ett ? hos vissa..själv står jag bara som ett stort ? och undrar vad sjutton jag ska göra?

Satt på ett spritbandage vid såret och åkte upp 2timmar senare och tog av det, inga konstigheter..
Kylde gånger 2 med kylbandag vilket jag inte tyckte hjälpte nåt, gick lite i stallet och det var stappligt
Han får stå inne ett extra stund idag, stallägaren tar tempen och sätter på ett bandag som han får ha i hagen idag, han får en egen mindre plan hage att gå i.
Sitter som på nålar, väntar SMS från stallägaren..status på hästen, snälla säg att det är bättre!

1 kommentar:

  1. Tycker det låter som en hovböld som har spruckit upp :)
    Hoppas!!

    SvaraRadera