torsdag 11 oktober 2012

Grymt pass!

mitt-i-veckan-kväll och jag kände hur tröttheten bara steg när jag satt mig upp för att skritta fram, att skönt gunga runt med hästen, gör en inte piggare!
Så jag bestämde mig att idag får det bara bli enkla saker, lösgörande och inte trassla till det och jag höll min plan hela vägen..
Skritta fram ett par varv på lång tygel och sen jobba jag 15min i skritt, olika tempon, öppna, slutna, serpentiner så han vart kvick för skänkel och det är nåt jag behöver öva upp med, kvickheten i bena..
Lite slarvtrav ett par varv för att komma igång och samma jobb där sen, mest öppna och sluta så att vi hela tiden jobba med olika skänkel lägen och dom skulle tas på en gång..
Galopparbete mest runt fyrkanten bara, att han skulle va framme för skänkel och inte få den 3-taktiga galoppen, flytta lite för skänkel då och då.

Ett 30minuters pass där både var riktig nöjda hela tiden och lagom trött i slutet, idag väntar vår första dressyrlektion för Hanchen någonsin och jag hoppas kunna behålla mitt samma lugna fokus och inte börja överrida och försöka visa nåt vi inte kan..hon har juh sett oss då och då, eftersom jag har lektion efter dom för min egna tränare..

                                                   Fina fina hästen!

Och snart är även den vita bakgrunden ett faktum, när tror vi den första flingan kommer?
                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar