måndag 8 oktober 2012

Stäket, LA:3



Den "katastrofala" ritten!
Som ni ser är travprogammet inte speciellt bra och jag höll på och avbryta ritten efter första (försök) till längning, skulle jag orka rida runt hela programmet?  Samtidigt som jag vart lite besviken, han var juh fin på framridningen!
Vad kan jag göra bättre till nästa gång/hur ska jag undkomma detta?
Självklart är första tanken: Ställ bort från det dom tittar på, och här märker jag att jag fortfarande är orutinerad, när detta händer vet jag inte vad jag ska göra, jag grips av lite panik just när det händer.
Såhär i efterhand kommer jag fram till 2st alternativ: 1. Lägg en volt & och gör om, -2poäng och med risk för att han "vägrar" gå igen eller
2. Fortsätta?
Hade jag varit tillräckligt duktig hade jag märkt detta långt innan det hände, men jag känner mig inte lika säker i LA vilket gör att nerverna sätter lite sprätt på en..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar