tisdag 25 september 2012

Fan jag blir tokig..

Varför kan man bara inte lyssna på sin känsla?
Då Kanse jag inte behövt stått med ofräsch häst idag!
Redan i torsd inför min lektion fick jag en konstig känsla, är min häst lite ofräsch? Jag ger det ett par minuter in på lektionen men jösses så bra han gick, känslan om ofräsch häst va som bortblåst!
Fredagen red jag ut, galoppa lite runt ängarna och det som jag trodde va pigghet då, såhär i efterhand vete sjutton!
Lördagen fick han vila och söndagen red min medryttare..
Igår hoppträna vi, han gjorde allt jag bad om men galoppen fick jag driva en del, fick "kicka" till han nån gång för att han skulle skärpa sig och galoppera ordentligt..
Idag var han varm, ingen temp, ingen puls, ingen svullnad, inga sår, hovis på plats som uteslöt hovböld
Och som sagt, den som inte känner min häst skulle säga att han va konstant halt på lina för han har väldigt annorlunda rörelsenönster speciellt på hårt underlag men han va tom ofräsch inne ochså och det hör inte till vanligheten!
Ähh, blir man inte tokig, kan dom bara inte säga vad som är fel?!
Vila idag, vila imo/promenad och visiterad och sen hoppas jag vi är på banan igen!

1 kommentar:

  1. Usch. Vad tråkigt Linda ... Hoppas att det inte är något allvarligare.

    SvaraRadera