onsdag 5 september 2012

Billigaste, dyraste? Dyraste, billigaste?

Sortimentet på Hööks o Horze kan man utan och innan så jag tar den "dyra" affären först, vem vet..kanse kan man göra ett fynd?
Jakten på ett par vita ridbyxor kan börja, undra om dom har några under 1000kr? Målet: runt 800-900kr, absolut max, max 1200kr..så fint som möjligt till så lite pengar som möjligt!
Första par, får inte igen sista knappen..puuh tur det, över min budget!
Andra, helt ok..kanse anning tajta för att va bekväma? Vi säger det..närmare 1800kr, absolut inte råd med det för dagen!
Tredje, billigaste, samna märke som jag har nu..långa ben så det blir knögligt ner till,kanse blir obekvämt i stövlen?
Fjärde, satt som en gud! Lite osäker på detaljerna? O nederdelen bestod av sån "strumpa" redan där, kanse man kan leva med? And guess what? Dom dyraste..såklart! 229?(nånting)..-30%, vad blir det? 1600kr, åhhh!
Jag tar med dom på en runda i butuken, så ingen tar dom..ifall att! Försöker göra en snabb räkning i huvudet på, vad jag cirka har kvar på kontot! Kommer fram till, att jag "måste" nog ha råd? Har man råd och missa en sånt erbjudande? Jag tjänar juh närmare 700kr!;)
Betalar fort som tusan innan jag ångrar mig och åker därifrån med dödsångest..den börjar lägga sig, 1600kr fattigare men att par snygga ridbyxor rikare, eller..vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar