torsdag 20 september 2012

2 Tecken mot vintern & mörkare tider!

förutom ljuset och tempraturen som igår förövrigt gjorde sig jäkligt påmind, skritta ut runt "bara" 18tiden och höll på och frys låren av mig, varför blir man lika förvånad varje år över att det är kallt? Kommer det snö i år med?

Ung och oerfaren? eller om jag fortfarande tror på värmen? Men att bara gå kortärmat med långtröja är inget och rekomendera, som gjort för förkylningen som är på ingång, absolut ingen lust med det!
Idag blir det dubbla långtröjor, kanse jacka ochså?

Och hur märker jag att det börjar bli höst/vinter?

Mina förövrigt jätte fina naglar går sönder..ni vet precis längst ner där skinnet börjar(?) och dom man måste klippa så korta så man ser ut som biter-på-naglarna, åhhh mina fina naglar! Det händer "en gång" innan vintern sen blir dom fina igen, mycket märkligt?!
Mina händer och läppar blir frasigt torra, hur mycket man än smörjer märks det knappt efter ett par miunter!

Har ni några typiska tecken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar