onsdag 26 september 2012

10 år med häst!

det låter sjukt och säga, när man bara är 26år!
Tänk så avundsjuk man var på dom i plugget som hade egen häst, va livet var orättvist just då!?
Då och då fick man följa med och rida en liten stund, höjdpunkt!
Jag kunde iallafall skryta med att min hästhandlar farfar hade hästar, fast hur kul var..nordsvenskar? ardenner?
Mamma och pappa köpte en liten shettis, Pontus en isabell med vit man o svans..världens envisaste shettis! När hela släkten fick angagera sig för att försöka fånga den! Och den rackarn kasta av mig på asfalts-vägen så jag fick halta dom sista 100meterna hem..Pontus, han visste hur man reta galla på min pappa!

Sen fick nöja sig med ridskola en dag i veckan, ni vet..ridläraren hinner inte ens säga klart meningen, så fattar ni höööö...ochså galopperar hästen av sig själv, galopp var juh roligast och dom få gånger man fick hoppa, kanse höjdpunkten va..när man fick välja sin favorit häst?
Aldrig skulle jag glömma den sommaren när jag fick hyra en ridskole häst en hel vecka, Tracy, ett brunt sto!

Så vart det äntligen dax, jag skulle få bli medryttare..kan väl inte va så svårt? Jag kan juh rida!
Kommer inte riktigt ihåg hur jag fick fatt på den, nån som kände nån tror jag..ett svart sto, kanse runt 163-4 om jag inte minns fel..vi möttes i stallet, vi red bort till Skånsta(ridhuset, tror hon gick med) och det gick fint! Hon skulle hålla lite "lektion"..jag var nästan gråtfärdig när vi var klara, herregud vad svårt det var och rida helt plötsligt! På nåt konstigt sätt fick jag va kvar fast jag vart inte långvarig..

Så kom den där åldern när allt annat vart roligare, spelade fotboll ett par år..som jag förövrigt saknar väldigt mycket, tänk om jag kunde ha lite mer tid! Om jag kunde få spela fotboll igen! När vi var på Cup i Västerås och spela mot övriga länder och på kvällen satt vi och skrämde upp varann med spökhistorier! Även där kom jag till en punkt när allt annat locka, minns att tränarna ringde och tjata på mig, att jag skulle komma tillbaka, ringde mina föräldrar..kanse hade haft en karriär inom fotbollen nu?!;)

Nu börjar vi festa, killar, festa, festa..blir socialbarn och får åka på behandlingshem, forts följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar