fredag 25 november 2011

Vintern lyser med sin frånvaro

och det är svårt och infinna Julstämmning? Knappt 1mån kvar till självste Julafton..någon som har Julkänsla?
Regn och 8grader plus klockan 05:30 kan jag meddela för den som inte var vaken..
Jag är väl lite som alla andra(?) börja åma sig för att Julen kommer..i år igen och den vanliga karusellen är igång
Vad ska man köpa för Julklappar? Tips någon, passa både kille/tjej..?
Vad ska det var på Julbordet? Blir juh lika mkt mat över varje gång, trots att man plockar bort nåt/några saker..vad tycker du är viktigast och ha med/kvar?
För att inte tala om den stora Julstädning, åhh..nej inte igen! När ska jag ha tid med den? Tar juh..flera timmar! Jag är en sån som kör en golv-tak städning inför Jul, lukta gott och samtidigt upp med allt skit(Jul dekorationen)...egentligen vill jag inte erkänna för mig själv, el för nån annan..att jag på nåt vis ser fram emot denna Jul, vill ha sådär härligt Julpyntat, med egengjorda dekorationer här och där med härligt ljus och en riktig Julkänsla..undra om man håller på och bli vuxen? Är man så då? Fast detta talar vi inte högt om, ok..?!
Funderar på och beta av Julstädningen denna fredag kväll, är juh bara jag o hundarna hemma, jag tänkte om jag gör det ikväll då är jag extra värd och gå på Globen BÅDE lörd och sönd, eller hur? OCH värd det där onödiga köpet, som med säkerthet kommer inträffa...vad tror ni Linda köper som hon aboslut inte måste ha fler av?

Min Dörr Julkrans 2011, hemmagjord
Inget och göra en kväll..

Så jag börja, på med granris
Lite Blåbär/lingon ris..någon som tycker det är fint? Eller ska det bara va granris inför Jul?




Här var jag nöjd över min kran, men inte min morsa..varför har alltid dom äldre rätt? Så ner gick hon och plocka ihop lite små Julsaker hon inte anväde sig av..




Och det slutgilltiga resultatet vart, och jag är ännu mer nöjd..1-0 till dom äldre..igen!


Precis som igår, när jag skulle provrida mina nya ridstövlar..hade fått order om 2st kilar..men va fan, kom igen? Det är väl ändå bara för dom äldre, dom är juh så jäkla pjoskiga ibland? Mmm, behöver jag säga nåt mer än..att tom en icke hästmänniska såg att jag har FÖRSÖKT rida i mina nya ridstövlar..helvete alltså! 1-0..igen!


Lite mer fyllig, precis så man bli till Jul!
Så vad tycks?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar