fredag 18 november 2011

Torsdagkväll med Bingoooo Loootto

snabbt fick jag strukturer om min hela min torsdag när jag får ett samtal om man vill komma över och öva inför pensionen och jag som trodde man har hur mkt tid som helst när man är pensionär?!
Men inte enligt min farmor, hon har mer än nånsin och göra..förstår inte det där?! Någons farmor/mormor, farfar/morfar what ever som har det likadant?
Men jag hann med allt som skulle göras, det brukar bli ganska dålig ridning, hetsig ridning när mina dagar blir såhär, så först bestämde jag mig för att inte rida, mocka lite snabbt och gjorde en plan..borsta lite snabbt, och på med grejorna, upp i sadlen och varva ner! Även fast jag inte hade så lång tid på mig så skulle jag rida med kvalite istället för kvantitet..ok? Satte upp en tid, 30min ska jag rida och det skulle jag hålla mig till och fick till ett riktig bra pass, nöjd med mig själv!
Snabbt hem för och duscha och iväg igen..till syrran, där är det som vanligt full fart i hemmet med 2st ungar och man är helt slut efter en kväll med en 2-åring, hur orkar man 24-tim dygnet, 365dagar om året?
Spel tillhör inte min lycka och så inte denna gång heller, va juh inte ens i närheten..med 6st lotter va syrran den enda som lyckas dra in 100spänn, någon mer som spela? Vinst?

Hugo skulle juh ochså göra som dom stora, spääla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar