måndag 14 november 2011

Leverans av tårtor/50-års kalas

min första "riktiga" beställning av tårtor, och alla verka nöjda..ingen magsjuk än så länge, vad jag vet?!
Ska erkänna att det var lite svettigt till och från, fan det är inte alltid så lätt som det ser ut..det ska gudarna veta!
När jag skulle göra gelen till frukttårtorna och det blev nån form av rosa skum..? Och 2st till kastruller stod på "stelning"..hmm, undra om jag kan använda päson saften till detta? Kommer det smaka massa päron då? Kanse iallfall blir genomskilnig?
Sagt och gjort, bara och prova..detta måste bara funka, bara 2tim kvar tills vi ska åka, varav "stelningen" tog ca 20min för varje sats, men kunde andas ut!
Eller när jag insåg att min 12-bitars marsipan inte skulle räcka till..min tårta var kanse gjord för 16-bitar? Kanse ännu mer?
Min störtsta utmaning var en gluten fri tårta, allt som inte har med det "vanliga" och göra har jag ingen erfarenhet av, ingen i min närmasta närhet har nån form av allergi så detta var nåt helt nytt, men ochså väldigt kul och nyttigt..för nu kan jag lite mer, behöver jag kanse inte säg Nej, till även er som har lite speciella önskemål..har lite erfarenhet av laktos, så det var perfekt och stup i kvarten ringa och fråga om allt..kan dom äta nötter? Grädde? Kan jag använda detta? O detta? Ja ni, man vet aldrig..lika bra och fråga en gång för mycket, än en gång för lite..vill juh inte orsaka nått dödsfall!
Denna gång skulle inte bara jag bli nöjd, utan innehavarna av festen och helst av allt alla gäster oxå, om jag lyckades?! Hmm, tror det..inte hört nåt annat!
Eftersom jag redan hade en fot inne som bakerska, så fick jag hänga på festen, mycket trevlig kväll med god mat som även denna va ganska ovanlig för mig som är snabbmats"kungen", havre sallad? Havre, det käkar juh hästarna! Rotfrukts sallad? Morot är juh ganska gott, rotfrukt? Med fågelmats frön? Är väl inte på nåt zoo! Paj med rödbetor i? Rödbetor har man till pytt i panna!
MEN jag smaka på allt och trott eller ej men det var ätbart! Gilla inte allt men vart förvånad över vissa saker faktiskt, det va juh för sjutton gott! Rotfrukts sallad, gott? Det måste indikera vuxen poäng!
Dom smaka gott, utseendet då?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar