torsdag 3 november 2011

Min utkläddnad!

ni vet den stora hundmässan som alltid går i December?, Stockholm Hundmässa eller stora stockholm som vi säger där jag varit återbesökare till flera år i rad ibland med hund, ibland inte
Detta år kommer ske med hund mina nya valp, el ja..han är juh precis 9mån då!
Och jag tror att den årliga rasparaden är tillbaka, vilket betyder att alla som vill presentera sin ras i stora ringen får göra det, utklädd eller inte, jag har varit med om både och..och dessutom hamnat i tidnignen Metro för min utklädnad för flera år sen! Ska se om jag kan rota fram notisen..
Våran hunds ras ursprung är från Madagaskar, där dom på 1500-talet reste med handelsskeppen för att roa sjömän och damerna ombord, dens senare uppgift vart vall, vakt och gårdhund(precis som mina är, jagar kossorna i hagen, vaktar hemmet och bor på landet). Den vallade boskap utmed flodvallarna så befolkningen kunde tvätta, hämta vatten el passera floden, historien säger att Cotonen sprang tillbaka efter flodbanken och utförde 360-graders volt för att lura till sig krokodilerna.
Vill ni läsa mer om rasen klicka HÄR
Eller är intresserad av en hund, följade samarbetar jag med:
Kennel Sidus
Kennel River Lake´s
Så gissa vad jag ska vara utklädd till?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar