fredag 4 november 2011

Min Hallowen förberedelse..

för flera år sen om man backar tillbaka förbi "få gå på systemet själv" tiden så hade man fullt shå till och försöka få tag på dricka och mkt skulle det va..här skulle festas, fullast vinnar väl?!
Hade en schysst mamma som köpte ut i måttlig mängd, men kom igen..hur långt räckte 6st cider?! Så fick ta saken i egna händer, ett par till skulle jag ha! Förmodligen hade det morsan köpt räckt..istället stod hon i dörröppningen dagen efter,flina och undra hur jag mådde? Där låg jag med allt smink kvar, dock inte på det ställte det där skulle va, knullrufs och helst av allt kläderna på oxå, jackan nedanför sängen..och varje gång undra hon, Var värt det? Och så på gick det, gång på gång..och alltid var det samma svar: Fy fan, gå ut, låt mig va, ska aldrig mer dricka och hur mkt drack jag, vem köpte mer ut! Morsan vart aldrig arg på det viset, hon tyckte bara som alla andra, varför jag måste dricka så mkt? Men helt ärligt, tror hon trivdes rätt bra där i dörröppningen dagen efter;)
10år senare sitter jag här, har slutat dricka, nä jag tycker inte det är värt det..! Och hur gott är inte Coca Cola, kom igen..den ger iallafall inte huduvvärk! Istället väntar en trevlig middag och nu ikväll är det tårtbak som gäller, en till stallet och en till bortbjudnings middagen och det bästa av allt, inget av det ger huvudvärk!
Så nu är det jag som skrattar åt er..behöver jag fråga hur ni kommer må på söndag?

2 kommentarer:

  1. TÄNK VILKEN TID DET HAR TAGIT ATT KOMMA DIT DU ÄR I DAG! MEN JAG ÄR STOLT ÖVER DIG LINDA!! DU ÄR EN STARK PERSON! OCH EN AV DE FINASTE MÄNNSIKORNA JAG VET! LIVET MÅ VARA TUFFT OCH HÅRT. MEN MAN MÅR SOM MAN FÖRTJÄNAR! OCH DET ÄR DET BÄSTA LIV MAN KAN HA!
    KRAM GITTAN

    SvaraRadera
  2. Spiknykter så mådde riktigt bra =) Vi mår iaf bäst och kommer faktiskt ihåg vad som hände kvällen innan =)

    SvaraRadera