måndag 21 november 2011

När Linda är barnvakt!

för ett tag sedan fick jag, för första gången förfrågan..kan du va barnvakt? Kan man säga nej till sin syrra? Nä!
var nog mer nervös över hur detta skulle gå än när jag tävlar själv?
Ev skulle knodden sova över ochså, herregud..hur lägger man en 2-åring med MKT egen vilja i rätt tid?
Dagen bestod av att hänga i stallet, mockningen tog tid och allt annat var mer intressant än hästarna, dom var juh as läskiga..vart tog min hästkille i släkten vägen?
Sen åkte vi vidare mot "Villa Smara" för middag och en lugn kväll, trodde jag..det första han gjorde när ingen såg på, att måla barnets i husets NYA Brio gå vagn med tuschpenna, my god! Där rök ett par hundra från kontot, pinsamt värre..men jag hade tur denna gång, disktrasa o vatten så var det väck, svettigt värre! Klättra i trappan var en annan favorit..såklart när ingen såg på!
Kan meddela att när halva dagen gått, ungefär när vi var på väg från stallet..så var jag helt slut!
Hur orkar man 365dagar om året?
Läggdax, en spännande aktivitet som inte alls barn verkar gilla! Någon som håller med? Va man sådär jobbig som liten?
Till slut framåt 22, så hördes snarkningar..tack o lov!

Hade han iallafall i säkert förvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar