lördag 5 november 2011

Mitt nya samarbete

lova juh och berätta om mitt ny samarbete som jag inlett, det är en ny tränare, coach och stöttepelare..det är en av den "äldre generetionen" i stallet;) Som varit med ett tag som vet alla knep på tex tävling, vad domarna ser, inte ser, små knep för..ja olika lösningar när det behövs en snabb korregering!
Känner att vi har samma tänk, en bra dialog och vill arbeta på samma sätt med våra hästar, det tar den tid det tar, det är inte bråttom och man behöver inte lära sig allt på en lektion.
Målet för 2012 är att debutera LA, LA:3 eller LA:4 är inte hellt bestämmt än, vi övar lite på olika delar ut båda programen så får vi se lite längre fram hur det går och vilket program som kommer passa bäst då, svagheten just nu är förvänd galopp, skänkelvikning till vänster, galopp-halt men vi har god tid på oss och träna dessa saker, så jädrar anam om det inte ska gå, jag vill, jag kan, jag ska! Och dessutom har jag världens busigaste häst, förstår han inget visar han det tydligen genom frusteration, så nu får man börja finslipa på sina häjlper för att få så bra och omissförstod ridningen som möjligt och ibland går det juh bara fantastiskt, det är så kul nuförtiden när liksom veckans 5dagar går bra och 2st mindre bra, eller 1mindre bra..inte glöma vila!
Dagens ridpass lyckades vi faktsikt med förvänd galopp genom 2st hörn trots att jag inte ens tränat på det och skänkelvikningen va mycket mycket bättre, tom så att jag själv för nöjd över dom!
Dax och görs sig iordning, middag hos en vän väntar..ska bli super trevligt och härligt med hemlagat..när det bara är jag o hundar hemma, så ligger Mc Donalds 5min härifrån och MAX 3min härifrån..då förstår ni vad min middag består av!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar