måndag 30 augusti 2010

Stall hela helgen

med närmare 12-timmars i stallet både lördag och söndag med full aktivitet hela dagarna!
Lördagen stod jag för arrangemanget, tälving..trots att jag hamna sist bland alla startande så är JAG mkt nöjd är min ritt och med bättre procent än sist så klättar jag sakta men säkert uppåt! Hellre nerefrån och upp än uppifrån och ner!
Och själv kritisk som jag är, kan jag inte riktig släppa att jag red fel väg..igen, gahh och den enda jag kan skylla på är mig själv som i nästan alla situationer, för hästen gör juh inga fel?! Han sköter sig exemplrisk..
Så veckans övningar inför nästa start på söndag är
Mellantraven och mellangaloppen där jag inte riktig vågar trycka på
Och måste få ner han mer i formen, mer eftergiven
Så klart finns det några småsaker med, men det är dom viktigaste som jag siktar på mest denna gång!
Stoltast är jag nog över min 7:a som jag fick på uppridningen och halten i slutet, haha..det har varit mitt STÖRSTA problem hittils, en rak halt!
Söndagen stod Sara för aktiviteten, så på resande fot igen med hennes häst Dior för sadelprovning/lektion och vi ryttare/ägare tror jag vi misunnar våra hästar väldigt mkt när det gäller nya platser, målar upp en bild, med ryttaren på, skenande häst som är helt okontaktbar MEN han gillade juh det som tusan..gjorde allt Sara bad om och va hur trevlig som helst! Mot nya mål!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar