fredag 31 januari 2014

MItt hallelulja moments!

två veckor på rad nu har han varit fantastisk på träningarna och jäklar vad jag ridit, för kung och fosterland! Vilken ridkänsla jag fått, igår var det så att jag fick hålla tillbaka tårarna. Det är så kul, jag tänker tillbaka på vår resa, när jag va så orolig för hur det skulle gå att rida LA på kraken? Idag, flinar/skrattar jag lite åt det men glömmer inte bort hur vägen dit har varit, den har ochså varit fylld av både glädjetårar och ge-upp- tårar.

Vi började som förra veckan att kika på öppnor, slutor och konstatera att dom blivit mycket bättre igen, puhh för jag själv har inte riktig känt mig nöjd med dom. Måste tänka att hålla ute lite från väggen bara så jag inte "stör" gångarten, blir upptryckt i väggen och traven blir trång.
Här konstatera jag att det börjar bli jobbigt att rida så bra, för ingenting är svårt!

Då gör vi galoppsluta, oj okej kanse en utmaning?
F till X sluta, X till G öppna i galopp, inga konstigheter!
Plötsligt ska jag göra en piruett, tror en utmaning dök upp igen;) jag har påbörjat det arbetet lite sen innan med gott resultat. Idag var dom bättre än nånsin, vilken känsla, jag fick ännu mer bekräftat att det inte kommer vara några större svårigheter att snurra på samma ställe;)
Det kanse inte finns några svåra saker när man tycker det är så kul, kan det va så?


Två stycken riktig bra travökningar, dom börjar jag hitta tekniken på igen men inte luta mig för mycket bakåt, skidbacke,  tänka mer "framåt lutad".
Ochså fortsätter vi på trampet, oj så mycket fortare det går att få han till "rätt läge" nu, han vet vad som komma skall. Ochså han arbetar, men han måste bli snabbare i fötterna så ibland får man va lite hård och "bonka" till på bena och han tar det på ett bra sätt. Jag är ordinerad att bara sitta still där uppe, lägger han av kommer hjälpen(personen på marken), själv har jag inte hittat rätt läge med skänklarna, blir lätt klämmig så jag tänker mig att till en början får endast "hjälpen" sköta det hela, sen får jag komma in i bilden och stötta upp när han väl "fattat grejen".

Eftersom han nu hade jobbat på så bra i detta arbete så vart belöningen att vi avsluta, man ska sluta när man är på topp;)
Allt verkligen stämde idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar