måndag 20 januari 2014

Fredagens lektion

det var ett tag sedan jag var med, så vi började med att göra litegran som när vi sågs första gången(i sommaras/våras) stämma av ställningen, flytta baken. Jag tycker han vart väldigt fin på kort tid, men jag har jobbat mycket med just ställningen, verkligen få han lösgjord innan jag börjat kräva mer, haft som riktlinje att det ska "röra sig" precis bakom sadeln och "knixen" över mankammen.
Har ni några "trix" för att stämma av er häst?


Jag ville se/prova om vi kunde få han att trampa lite till, få han förstå bättre vad jag vill med en erfaren instruktör, det är svårt när man aldrig själv har upplevt och fått en känsla av hur det ska vara eller tillvägagångs sättet att lära dom.
Jag har valt att börja piaffa min häst uppsuttet, jag har provat för hand men tycker inte det funkar, om det beror på min egna oerfarenhet, spekulerar jag inte i men jag använder mitt sunda förnuft och gör det endast om jag tycker det är rätt läge och han är helt lösgjord.

Ska försöka fixa filmerna från själva tramp momenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar